2011. március 3., csütörtök

Miért lassú a Windows-om? (3. Automatikus indítás)


Az előző rész segítségével felvontuk gépünk köré a védőpajzsot, most már kiszűrtük a nem odavaló elemeket. Itt az ideje, hogy megszabaduljunk belső ellenségeinktől is, ennek a folyamatnak az első lépése, hogy szabályozzuk, mik is indulnak el a rendszerrel együtt. Lássunk is hozzá!


Automatikus nem-indítás


Ez a bejegyzés egy korábbira épül, ahol kiveséztük a rendszerünk lassulásának okait. Jelen bejegyzés az adott témára vizsgálja a teendőket.
    Adódik a lehetőség, hogy ha túl sok minden indul el az operációs rendszerrel, akkor gyomláljuk ki a listát. A most következő leírást próbálom minél érthetőbben és egyszerűbben megfogalmazni, de ki kell jelentenem: téves használatával letilthatunk olyan funkciókat vagy alkalmazásokat is az automatikus indításnál, amelyeket valójában használni szeretnénk és esetleg enélkül nem indulnak/működnek rendesen alkalmazások, így mindenki csak saját felelősségére használja és ne tiltson le olyasmit, amit nem ismer!


    Szerencsére én ismerek valakit, aki leírta, hogyan lehet a rendszer állapotáról mentést készíteni, javaslom éljünk a felkínált lehetőséggel! ;) Ha a továbbiakban bármi végzetes történne, állítsuk vissza a rendszer állapotát egy régebbire ahogy a linken le van írva (végső esetben a Windows indulásakor F8 és "Utolsó helyes konfiguráció"!).

    Legfőbb eszközünk az msconfig nevű beépített Windows alkalmazás lesz, amelyet a Start menü „Futtatás” parancsával tudunk indítani: írjuk be hogy msconfig és nyomjunk egy Enter-t!

    Ekkor megjelenik egy ablak, most koncentráljunk elsőnek az „Automatikus indítás” / „Startup” fülre és kattintsunk rá! (na jó, az is elég ha csak kattintunk)



    Itt láthatjuk azokat a programokat, amik automatikusan elindulnak a Windows-zal együtt. Itt nyugodtan kivehetjük a pipát az olyan alkalmazások elől, amiket ismerünk, és biztosan nem a biztonsági programunkhoz vagy általunk használt funkcióhoz tartoznak (mondjuk egy Acrobat Reader komponenst felesleges indítani itt, ha kelleni fog, akkor az olvasó úgyis elindul majd, viszont a bluetooth kezelő szoftver már lehet, hogy szükséges ahhoz, hogy a bluetooth eszközöket felismerje a gép).

    Az újraindítás után lesz érvényes a beállítás, lehetőleg egyesével próbálgassuk kikapcsolni az automatikus indításokat, ha semmi rendelleneset nem tapasztalunk és minden általunk használt funkció működik, valószínűleg maradhat így. Ha mégsem, tegyük vissza a pipát és indítsuk újra a gépet!
    Szintén az msconfig-ban, de a „Services / Szolgáltatások” fülnél találjuk meg a már emlegetett komponenseket. Kezdőként ajánlott az „Az összes Microsoft-szolgáltatás elrejtése (Hide all Microsoft services)” opció használata, de ha biztosak vagyunk a dolgunkban, akkor ezeket is átválogathatjuk (a domain, a távoli elérés és az egyéb helyi hálózati funkciók többnyire nem szükségesek otthoni, egygépes környezetben).

    A szolgáltatások közül is vegyük ki a pipát ott, ahol ismerős, de számunkra nem szükségeset látunk, ezek a beállítások szintén újraindítás után lesznek alkalmazva, és ugyanúgy állítsuk vissza, ha valami hibát tapasztalunk!

    Mivel szabály erre nincs, mit kell kikapcsolni és mit nem, hiszen egyéntől függ, kinek mire van szüksége, így bánjunk vele óvatosan. Leginkább akkor hasznos, ha már látunk 1-2 olyan ikont az értesítési területen, amelyre nincs szükségünk. Remélem a mai bejegyzés is hasznos volt, hamarosan érkezik a következő tipp!

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...